Chcę mieć zdrowy kręgosłup

Większość z nas cierpi na bóle kręgosłupa , czy zastanawialiście się dlaczego?

Otóż przyczyn bólu jest wiele. Natomiast jedną z najczęstszych przyczyn jest siedzący tryb życia.

Dlaczego takie bóle powstają oraz jak im zapobiec – opiszemy właśnie w tym wpisie.


Spora część osób, które przychodzą do naszego Spa to osoby m.in zestresowane , z wieloma napięciami mięśniowymi oraz bólami głowy. Przyczyną takiego stanu jest właśnie siedzący tryb życia.

Technologia w dzisiejszych czasach poszła na tyle do przodu, iż jesteśmy w stanie zrobić wiele czynności z poziomu komputera, bądź telefonu komórkowego. Każda z pozycji jakie mamy w trakcie działania na sprzęcie elektronicznym wpływa na nasze samopoczucie oraz na stan naszego zdrowia, czyli kręgosłupa.

Rozpocznijmy przykładem osoby biurowej, która wiele godzin siedzi przed ekranem monitora.

Możemy zauważyć u tej osoby pozycję zgarbioną , gdzie głowa oraz barki są w protrakcji (wysunięte do przodu), natomiast same barki są delikatnie uniesione.

Pozycja taka jak się zapewne domyślacie jest niewłaściwa. Powoduje ona zbyt duże napięcie w obszarze głowy, karku oraz ramion. Kiedy w takiej pozycji pracujemy dłuższy czas oraz dodamy do tego stres wywołany goniącymi nas terminami w pracy nasze ciało się przeciwstawia, o czym informuje nas m.in sztywnością karku, bólami głowy oraz najczęściej bólami kręgosłupa w odcinku lędźwiowym.

Zapewne sądzicie, że to koniec waszych błędów wykonywanych w ciągu dnia. Otóż u wielu z Was pojawia się zmęczenie, co skutkuje tym, że wracacie do domu, siadacie na wygodnej kanapie w salonie i odpoczywacie na tyle aby przetrwać kolejny dzień w pracy z wszelkimi bólami.

Wiele osób przychodząc do nas na zabiegi lecznicze ma właśnie takie zdanie, iż w trakcie bólu najlepiej się położyć, aby dać ukojenie wszystkim mięśniom. Taka strategia ma dwie strony medalu.

Na pierwszy rzut oka wydaje nam się, że strategia z odpoczynkiem przed telewizorem jest dobra, ponieważ siedzicie wygodnie, nie robicie gwałtownych ruchów i dajecie sobie relaks, uspokajając Wasze nerwy. Taka strategia ma krótkie nogi, ponieważ nadchodzi kolejny dzień, kolejny stres, kolejna wymuszona pozycja a ból wraca. I Wy nie wiecie co z tym można dalej zrobić.

Pierwsza myśl jest taka, aby pójść do lekarza, który przepisze nam leki przeciwbólowe oraz maść o działaniu rozgrzewającym, aby złagodzić bóle.


Nasza rada to po prostu ruch !

Od czego w takim razie zacząć ?-pytają się nasi pacjenci

  • Po pierwsze zaczynamy od lepszej organizacji swojego planu dnia, tak aby móc uwzględnić w nim 15-30 min czasu na ćwiczenia.
  • Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest sama chęć do ćwiczeń. My też wiemy , że za pierwszym razem ciężko zacząć. Przecież każdy kiedyś zaczynał.
  •   Po każdej godzinie spędzonej przed biurkiem – wstań rozprostuj nogi, przejdź się. Przyniesie to korzyść zarówno dla Twojego kręgosłupa, ale też oczu, które musza odpocząć od monitora.

Sami się przekonacie, że z każdym kolejnym razem, będziemy czuć się lepiej, a dzięki temu będziemy efektywniejsi w pracy oraz w domu.

  • Musimy przygotować mały obszar w pokoju, w którym bezpiecznie i swobodnie będziemy mogli wykonywać ćwiczenia.

Z fizjologicznego punktu widzenia nasze ciało potrzebuje ruchu. Z każdą aktywnością pobudzamy nasze krążenie, dotleniamy oraz uelastyczniamy mięśnie, dzięki temu stawy będą chodzić prawie jak w szwajcarskim zegarku.

Kolejną naszą radą jest zapisanie się do jednego z naszych terapeutów, który wspomoże terapie o masaż oraz poszerzy wachlarz i poprawi technikę wykonywanych ćwiczeń. Forma współpracy pomiędzy terapeutą a Państwem pozwoli na szybsze efekty, co przełoży się na zmniejszenie bólu i cieszenie się każdym dniem.

Reasumując

Potrzebujemy więcej aktywności fizycznej w ciągu dnia, tygodnia, aby z czasem przełożyło się to na nasze lepsze samopoczucie.

A już wkrótce dostępny będzie film na naszym kanale You Tube nt. prawidłowej postawy ciała, autoterapii w bólu i ćwiczeniach wspomagających

Chcesz poznać szczegółową ofertę masaży leczniczych oraz kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu?

Zostaw swój adres mailowy w komentarzu – a dostaniesz komplet ćwiczeń i zaproszenie na zabiegi 😉

Pozdrawiam

Autor: Przemysław Karolkiewicz

Kilka słów o brozz

2 thoughts on “Chcę mieć zdrowy kręgosłup

  1. Bardzo podoba mi się pomysł zwrócenia uwagi na problem bólu kręgosłupa bo dotyczy on większości ludzi, obecnie nawet bardzo młodych. Tryb życia jaki prowadzimy, nieustanny pośpiech, stres, praca siedząca lub stojąca, unikanie zwykłej aktywności jak spacer czy chociażby wyjście z domu na zakupy pieszo zamiast samochodem sprawia, że problemy z kręgosłupem pojawiają się często przed trzydziestką i nasilają się z biegiem lat.
    Kończę w tym roku 40 lat. Zawsze byłam bardzo aktywną osobą i lubię ruch. Czasami jednak życie zmusza nas do wielogodzinnego stania lub siedzenia. Zaczęłam odczuwać kilka lat temu dolegliwości – ból w okolicy karku. Nie polecam tabletek. Nigdy nie brałam i nie biorę środków przeciwbólowych. Ruch, zwłaszcza na powietrzu, masaż, relaks przy spokojnej muzyce, aromaterapia to moje sposoby na ból kręgosłupa. Polecam BALTIQUADAYSPA. Korzystałam kilkakrotnie z masażu. Zawsze byłam bardzo zadowolona i zrelaksowana.

    1. Pani Moniko, Pani podejście do życia i stawianie aktywności fizycznej na podium to wręcz miód na nasze uszy.
      Zgadzamy się z Panią, iż w dobie XXI wieku coraz mniej się ruszamy. Istotnym jest aby chociaż 15min dziennie znaleźć na spacer czy chociażby rozciąganie – co zapobiegnie powracającym bólom w okolicach karku czy lędźwi. A regularne korzystanie z masaży to gwarancja, że nasze mięśnie będą rozluźnione i mniej podatne na wszelkie napięcia. Pozdrawiamy gorąco i do zobaczenia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *